Upoznavanje studentata sa procesom i aktivnostima treninga i razvoja zaposlenih u organizaciji, sa ciljem privlačenja i zadržavanja talenata. Razvijanje znanja i veština potrebnih za trening i razvoj zaposlenih u organizaciji sa fokusom na analizi trening potreba i dizajniranju treninga.
Ishod učenja
Studenti su sposobni da prepoznaju različite oblike obrazovnog procesa i procesa učenja u organizaciji i mogu ih kritički analizirati. Sposobni su da prepoznaju značaj aktivnosti treninga i razvoja zaposlenih u okviru Menadžmenta ljudskih resursa. Poseduju napredna znanja o dizajniranju trening procesa i fazama tog procesa tako da mogu konceptualno da osmisle treining program. Studenti su sposobni da u timovima uz mentorsku podršku i integrisanje teorijskog znanja i iskustva sprovedu analizu potreba za treningom na konkretnom primeru.
Tematske celine
Društveni razvoj i obrazovanje
Strateški pristup obrazovanju i razvoju
Obrazovni procesi u menadžmentu ljudskih resursa
Pojmovno odrđenje razvoja
Razvoj karijere zaposlenih
Pojmovno odrđenje treninga
Učenje i razvoj ljudskih resursa
Definicija učenja
Upravljanje ljudskim resursima i projektovanje treninga
Upravljanje ljudskim resursima i trening menadžment
Dizajniranje (projektovanje) trening programa
Prva faza u projektovanju treninga: analiza potreba
Projektovanje programa obuke
Klasifikacija programa po sadržaju
Trening metode
Projektovanje realizacije treninga
Projektovanje vrednovanja treninga
Prezentacija pozitivnih iskustava iz prakse
Literatura
1. Milosavljević Gordana: Trening i razvoj, FON, 2008.
Dodatna literatura:
1. Raymond Noe, Employee Training & Development 7th ed, McGraw Hill, 2016 2. Blanchard, P.Nick, Thacker, James: Effective training: system, strategies and practices – 4th ed., PEARSON Prentice Hall, 2010
Način polaganja
Ispit se polaže izradom projektnog zadatka (40%), nedeljnih zadataka (20%) i testa znanja (40%).